Kortbane sm

Då var årets kortbane sm avklarat i Helsingborg. En trevlig och rolig tävli g med bra väder, kan det bli bättre?

Tävlingen startade väl kanske inte på bästa sättet. Skövde ck blev lottade sist i starten vilket betyder att vi fick stå sist i det 75man stora startfältet. Ingen masterstart så tävlingen drog igång direkt. Högt tempo från start så det var inte jätte lätt att avancera då det även blåste en del. Jag lyckas ändå avancera mig framåt hela tiden men ligger väl kanske lite långt bak tycker jag. Det går hårt och någonstans efter 45min så blir det en krash som jag och många andra är bakom. Får nästan stanna i kurvan innan målrakan så det blir en stor lucka framåt. Jag och några andra får ödsla mycket kraft för att ta ikapp luckan och nu är det inte jätte långt kvar av loppet. Med några varv kvar kommer en grupp ifrån på ca 10man (tror jag) och klungan kommer inte ikapp dom. Det blir istället en spurtstrid som jag inte lyckas placera mig så bra in i så jag kommer in på en preliminär 28e plats.

Måste ändå säga att jag är nöjd med dagen trots att man vill mer. Såna här typer av lopp är sjukt roliga men det kan utspela sig hur som helst. Det var inte riktigt min bana idag då den var helt platt och inte något teknisk alls, så jag kunde inte utnyttja min teknik för att Köra fort utan det var bara att ta i som fan hela tiden. Jag tar med mig en del lärdomar till nästa gång och förmodligen är jag även då lite starkare så man kan ha bättre chans för ett bra resultat.
Dagen sändes på SVT1, och går att se på den här länken

Nu hoppas vi att Sverige vinner matchen istället. Chao!

Edit: Sverige gjorde vad dom kunde men det räckte inte..

Statistik från dagen: (Strava)
Snitt hastighet: 43.1km/h
Placering: 28a (Resultat)
Snitt puls: 166
Max puls: 183
Snitt watt: 268w (4.0w/kg)
Snitt watt (NP): 324w (4.84w/kg)

hheeh

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑